reklama

Čas na nové výzvy

Keď sa dlhodobo venujete nejakej téme, máte túžbu vždy spraviť čo najviac pre jej úspech. Pracujete ako súčasť tímu, ktorý tieto myšlienky dlhodobo podporuje. To bol, a stále je, môj príbeh v rámci Nadácie F. A. Hayeka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Avšak po piatich rokoch sa mi naskytla nová príležitosť. Ako obvykle, úplnou náhodou. Všetko sa začalo stretnutím, malým nápadom, ktorý ostal vŕtať v hlave a následne sa stal projektom. Projektom, ktorý má potenciál nielen byť úspešným z teoretického hľadiska, ale aj konkrétne prospešným pre bežných obyvateľov. Inštitút moderného spotrebiteľa má potenciál preniesť mnohé pozitívne myšlienky slobodnej ekonomiky, ktorú obhajujem už vyše päť rokov, do konkrétnych praktických diskusií o tom, kam má smerovať slovenská ekonomika.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo práve teraz?

„Teraz“ vyzerá byť najlepší čas, kedy vidíme praktické dopady situácií, kedy sa verejné regulácie nehýbu v súlade s technologickým pokrokom. Nielenže sa čoraz viac dá vidieť, v čom je nový technologický pokrok prospešný v praxi, ale dá sa sledovať, kto najviac blokuje zmeny v prospech bežných spotrebiteľov. Preto je potrebné sa pripraviť na tieto diskusie a vyvolať spoločenský záujem o tieto témy, pretože sa dotýkajú každého z nás. Digitalizácia sa totiž postupne dostáva do oblastí, kde môže naozaj posunúť hranice toho, čo sme doteraz považovali za možné z hľadiska kvality života a možností hospodárskeho, sociálneho, ale aj environmentálneho rozvoja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práve v tomto bode vidím svoju najväčšiu šancu zhodnotiť svoje doterajšie skúsenosti ako analytik liberálneho inštitútu a v rámci tohto nového projektu „prekopať“ praktické možnosti zlepšenia verejných politík v oblastiach, kde môže Slovensko dobehnúť okolité krajiny. Tieto krajiny, najmä často spomínané Estónsko, ale aj Česká republika, dokázali uchopiť pozitíva týchto zmien. Slovensko riskuje, že zaspí dobu a zobudí sa, keď bude neskoro.

Odvaha k zmenám rozhoduje

Pritom pred takými pätnástimi rokmi bola situácia opačná. Slovensko bolo do roku 2006 ekonomickým tigrom, ktorý dokázal robiť reformy a byť príkladom pre ostatných. Či už s tými reformami súhlasíte alebo nie, je čas, aby sa Slovensko dostalo medzi krajiny, ktoré sú dostatočne odvážne robiť niečo, čo prospeje bežným ľuďom a prinesie reálne výsledky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práve preto je projekt Inštitútu moderného spotrebiteľa práve teraz nevyhnutný a práve preto chcem byť jeho súčasťou. Môže to byť ďalšou kapitolou môjho príbehu, ktorý píšem od skončenia mojej školy. Alebo vlastne ešte skôr. Dva roky štúdia verejnej politiky v rámci politológie na University of Glasgow a následné prepojenie s praxou ako asistent poslanca Miroslava Beblavého v Národnej rade Slovenskej republiky ma posunuli do praxe riešenia verejných politík.

Nadácia F. A. Hayeka posunula túto moju cestu ďalej. Ako analytik riešim v médiách rôzne témy z hľadiska kvality návrhov a analýzy ich širšieho dopadu. Teraz je moment, kedy na tejto ceste prijmem novú výzvu, v ktorej moje skúsenosti posuniem ešte viac do roviny projektov pre bežných spotrebiteľov v témach, ktoré Vás trápia. Tam vidím novú príležitosť a nový projekt, ktorého chcem byť súčasťou. Teším sa na túto výzvu a verím, že bude úspešná. Budem dúfať, že si projekt získa Vašu podporu a že ju pretavíme do reálnych výsledkov. Držme si palce!

Martin Reguli

Martin Reguli

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Analytik so zameraním na ekonomiku či sociálnu a zahraničnú politiku. Svoje poznatky zdieľam pod hlavičkou Inštitútu moderného spotrebiteľa či Nadácie F. A. Hayeka. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu