reklama

Čas posilniť aj svoje silné stránky

Slovensko sa nemôže často chváliť, že v niektorej oblasti využívania technológií je popredu pred veľkou časťou sveta. Takouto oblasťou v prípade Slovenska je oblasť bankovníctva

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V porovnaní zo zvyškom sveta sme totiž dosť popredu v oblasti využívania moderných technológií v oblasti bankovníctva. Je to okrem iného aj tým, že Slovensko je relatívne malý trh, kde sa ľahko skúšajú v prevádzke nové technológie. Aj preto máme na Slovensku už banky, ktorých služby môžete využívať bez toho, aby ste do ich kamenných pobočiek vkročili aspoň raz za 5 rokov.

Avšak moderné bankovníctvo sa v 21. storočí neskončí pri využívaní internet bankingu, mobilnej aplikácie alebo skenovania QR kódu. Budúcnosť bankovníctva sa môže do veľkej miery transformovať zavádzaním aspektov umelej inteligencie do rôznych aspektov interakcie medzi bankou a klientom. Najmä do takých, kde je potrebné skĺbiť analýzu veľkého množstva informácií o klientovi s čo najlepším odhadom pre čo najrýchlejšiu pomoc a podporu klientovi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V skratke sa dajú identifikovať štyri oblasti kde vie momentálne umelá inteligencia priamo pomôcť skvalitniť a zjednodušiť prácu pre banky:

  • Analýza ľudskej reči

  • Analýza dát o konkrétnom klientovi

  • Vyhodnocovanie situácie na trhu

  • Spracovanie právnych dokumentov

Tieto štyri oblasti vedia bankám do budúcnosti priniesť zjednodušenie ich vnútorných procesov, skvalitnenie poskytovaných služieb a ušetrenie obrovského množstva peňazí, ktoré v súčasnosti na tieto aspekty fungovania vynakladajú. To sa do budúcnosti prejaví v oblastiach s náchylnosťou na ľudské pochybenia, prílišnú byrokraciu alebo nadmerné využívanie ľudských zdrojov. Konkrétne oblasti zlepšenia sa dajú očakávať v procesoch ako:

  1. Detekcia podvodov

  2. Klientske poradenstvo a komunikácia

  3. Odporúčania pre konkrétnych zákazníkov

  4. Obchodovanie na základe algoritmov

Konkrétne príklady začínajú prinášať svoje ovocie. Banka JPMorgan Chase uštrila 360 000 osobohodín prostredníctvom softvérovej analýzy svojich kontraktov. Ďalšia banka, SBI, využíva umelú inteligenciu na analýzu mimiky svojich klientov, aby vedela vyhodnotiť, či bol klient spokojný alebo nie. Ďalšie banky využili umelú inteligenciu na zjednodušenie vnútorných procesov. Možnosti sa pred nimi pomaly ale isto otvárajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To si samozrejme vyžaduje nemalé množstvo investícií ako aj kvalitnú infraštruktúru. Preto je dôležité k bankovníctvu ako sektoru pristupovať tak, aby malo priestor na rozvoj. Je to jedna z oblastí, kde práve ľudia na Slovensku budú mať možnosť skúšať nové služby medzi prvými na svete. Musia však pri tom mať kvalitnú infraštruktúru a legislatívnu a finančnú stabilitu. Na tých sa totiž dá stavať budúcnosť.

Inštitút moderného spotrebiteľa

Martin Reguli

Martin Reguli

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Analytik so zameraním na ekonomiku či sociálnu a zahraničnú politiku. Svoje poznatky zdieľam pod hlavičkou Inštitútu moderného spotrebiteľa či Nadácie F. A. Hayeka. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu